جیدی ونس، معاون رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: ایران در صورت وجود اختلاف نظر درباره نحوه اجرای تفاهم با آمریکا، میتواند از طریق تماس تلفنی موضوع را مطرح و پیگیری کند.
وی با بیان اینکه ایران توافق برقراری آتشبس را امضا کرده و آمریکا نیز به آن پایبند مانده، تأکید کرد: به خشونت، با خشونت پاسخ داده خواهد شد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تنشها میان ایران و آمریکا بار دیگر افزایش یافته است. شب گذشته، نیروهای آمریکایی پس از اصابت یک پهپاد منتسب به ایران به یک کشتی باری در تنگه هرمز، جزیره سیریک در سواحل جنوبی ایران را هدف حمله قرار دادند.
از سوی دیگر، سپاه پاسداران ایران نیز اعلام کرد که این حمله دفع شده و در پاسخ، مواضع نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است؛ اما تاکنون جزئیاتی درباره پایگاهها یا مواضع آمریکایی مورد حمله منتشر نشده است.
























