بنا بر اعلام مرکز ارتباطات ریاستجمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی را بررسی کرد.
اردوغان در این گفتوگو، توافق حاصلشده میان ایران و آمریکا را مایه خرسندی توصیف کرد و اعلام نمود که ترکیه برای به سرانجام رسیدن این روند در فضایی صلحآمیز، همه حمایتهای لازم را ارائه خواهد کرد.
رئیسجمهور ترکیه همچنین با اشاره به اهمیت حفظ هوشیاری در برابر تلاشها برای اخلال در روند مذاکرات، بر ضرورت مراقبت از این مسیر دیپلماتیک تأکید کرد.
اردوغان در ادامه گفت که در دوره جدید، برداشتن گامهایی برای تقویت صلح منطقهای مهم است و ترکیه برای تحقق این هدف به تلاشهای خود ادامه خواهد داد.
وی همچنین تأکید کرد که آنکارا به اقدامات خود برای توسعه همکاریهای تجاری، مالی و انرژی با تهران ادامه خواهد داد.























