ارتش اسرائیل اذعان کرد که دو فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی به قتل رسانده و مدعی شد که آنها شهرک غیرقانونی «کرمی تسور» در نزدیکی الخلیل را هدف قرار داده بودند.
ارتش اسرائیل در بیانیهای اعلام کرد که نیروهای یگان ۶۳۶ به سوی گروهی از فلسطینیان در نزدیکی این شهرک غیرقانونی تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
در این بیانیه ادعا شده است که فلسطینیان پیش از تیراندازی نیروهای اسرائیلی، کوکتل مولوتف به سمت این شهرک پرتاب کرده بودند.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که هیچیک از نیروهای اسرائیلی در این حادثه زخمی نشدهاند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای اسرائیلی عملیات جستوجو در منطقه را برای یافتن افراد مظنون دیگر آغاز کردند.
ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که تیمهای آتشنشانی در جریان این حادثه، آتشسوزی ایجادشده در نزدیکی این شهرک غیرقانونی را مهار کردند.
تاکنون طرف فلسطینی درباره این حادثه بیانیهای منتشر نکرده است.
اسرائیل از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را اشغال کرده است.
بیش از ۵۰۰ هزار شهرکنشین غیرقانونی اسرائیلی، بدون احتساب قدس شرقی اشغالی، در این منطقه در کنار حدود سه میلیون فلسطینی زندگی میکنند.
سازمان ملل متحد اخیراً هشدار داده است که خشونت شهرکنشینان غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی به بالاترین سطح خود رسیده و به طور متوسط روزانه شش حمله منجر به تلفات یا خسارت ثبت میشود.
بر اساس آمار فلسطینیها، تشدید اقدامات اسرائیل در کرانه باختری اشغالی، از جمله قدس شرقی اشغالی، از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به کشته شدن یکهزار و ۱۶۹ فلسطینی و زخمی شدن ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر، بازداشت ۲۳ هزار نفر و آوارگی ۳۳ هزار نفر منجر شده است.























